Ewidencja/Karta członkowska ZHP

Karta członkowska ZHP to oficjalny dokument potwierdzający przynależność do Związku Harcerstwa Polskiego. Otrzymuje się ją po poprawnym wprowadzeniu danych do systemu Ewidencja ZHP.
Karta jest ważna od momentu jej wyprodukowania do:
- utraty członkostwa w ZHP i skreśleniu z Ewidencji ZHP,
- wyczerpania się terminu ważności (3 lata).
Nie trzeba jej aktywować by stała się ona dokumentem ZHP.
Karty posiadają 3 wzory i są dedykowane grupom:
Pomarańczowa – dla zuchów, harcerzy, harcerzy starszych i wędrowników
Niebieska – dla instruktorów ZHP
Brązowa – dla seniorów
Karty produkowane są w systemie comiesięcznym, następnie trafiają do właściwej komendy przesyłką pocztową. Drużynowy odbiera karty we właściwej dla siebie komendzie hufca.
Karta umieszona jest w liście adresowanym do konkretnego członka ZHP. Na liście należy zapisać numer karty, numer ewidencyjny oraz kod autentykacji,(jeśli zarejestruje się kartę w Internetowym Serwisie Kart iBRE), które są potrzebne w razie zagubienia bądź zniszczenia karty.

Elementy karty


  1. Imię i Nazwisko
  2. Numer ewidencyjny
  3. Numer karty
  4. Logo ZHP
  5. Kod kreskowy
  6. Pasek magnetyczny
  7. Hologram
  8. Podpis posiadacza karty
  9. Kod bezpieczeństwa CVV2


Elektroniczna legitymacja członkowska jest narzędziem, które pozwala zrobić naszej organizacji kolejny krok w stronę nowoczesności i profesjonalizacji w zarządzaniu. Karta jest przygotowana do obsługi wszystkich czynności związanych z członkostwem w ZHP: np. zapisów na harcerskie wyjazdy, prowadzenie elektronicznej książeczki harcerskiej i komunikowania się z innymi harcerzami. Wiele z tych funkcji wymaga jeszcze dopracowania, ale narzędzie ulatwiające korzystanie z przyszłych udogodnień już teraz znalazło się w rękach członków ZHP.
Pragnę przedstawić krótkie wyjaśnienie dotyczące funkcji płatniczej karty, aby w ten sposób rozwiać wszelkie wątpliwości i obawy. Funkcja ta jest nieaktywna w momencie przekazania karty, aby ją aktywować należy zasilić kartę przelewem bankowym lub przekazem bankowym i użyć jej w bankomacie lub w terminalu płatniczym. Nie można dokonać tego przez przypadek, w każdym przypadku niezbędne jest intencjonalne działanie. Karta nie jest związana z rachunkiem bankowym, w świetle prawa jest instrumentem pieniądza elektronicznego wydawanym na okaziciela, a posługiwanie się nią jest regulowane tymi samymi przepisami prawa cywilnego, co posługiwanie się gotówką przez osoby małoletnie.
Karta jest instrumentem bezpiecznym, naniesione na niej informacje nie stanowią danych osobowych podlegających ochronie, a w ramach przygotowania procesu wydawania kart ZHP wynegocjowało dodatkową ich ochronę, tak, aby spełniała ona najwyższe wymogi ochrony informacji.
Mam nadzieję, że karta zagości na stałe w kieszeniach harcerskich mundurów i niebawem będą posługiwać się nią wszystkie dzieci należące do ZHP.

Po co mi ta karta?

Karta członkowska ZHP jest twoją legitymacją potwierdzającą przynależność do ZHP. Na karcie znajdują się nadrukowane dane, które w przyszłości pozwolą w szybki sposób połączyć się z Twoim profilem w systemie Ewidencja ZHP. Dzięki temu:
  • będziesz miał stały podgląd swoich harcerskich danych;
  • będziesz mógł zgłosić się na biwak, rajd czy inną harcerską imprezę;
  • automatycznie będą zapisywane Twoje harcerskie wydarzenia, jak udział w biwaku, rajdzie czy obozie.
Wprowadzenie kart członkowskich ZHP ma nam wszystkim ułatwić codzienną pracę skracając procedury i eliminując zbędną dokumentację.

Czy posiadanie karty jest obowiązkowe?

TAK. Wprowadzenie kart członkowskich ZHP to pierwszy krok do usprawnienia i unowocześnienia naszej organizacji. Obowiązek posiadania karty jest regulowane przepisami ZHP i jest w równym stopniu ważne jak posiadanie własnego munduru.

Co się stanie gdy nie odbiorę karty?

Jest to niewykonanie uchwały Głównej Kwatery ZHP. Najprawdopodobniej nie zostaniesz wyrzucony z harcerstwa. Pamiętaj jednak, że wraz z unowocześnianiem systemu Ewidencja ZHPbrak karty będzie wiązał się z wieloma utrudnieniami w codziennej pracy w drużynie, np. brakiem możliwości zgłoszenia się na biwak czy rajd.

Czy elektroniczne karty zastąpią książeczkę harcerską?

Kartę członkowską ZHP można porównać do elektronicznej książeczki harcerskiej, którą posiadasz w systemie Ewidencja ZHP. Nikomu jednak nie zabraniamy korzystania z papierowych książeczek!

Dlaczego karty produkuje BRE Bank?

Pierwsza decyzja o emisji kart członkowskich ZHP zapadła wraz z decyzją o utworzeniu systemuEwidencja ZHP. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy ZHP przeprowadziło rozmowy z kilkoma instytucjami, które mogłyby być partnerami w emisji kart członkowskich i oprócz wsparcia finansowego wzbogacić karty o dodatkowe funkcje. Oferta BRE Banku okazała się najlepsza pod względem jakości produktu, warunków cenowych, gotowości do szybkiego wdrożenia kart oraz wartości dodanej, jaką generuje wprowadzenie kart oraz innych ofert bankowych dla członków i jednostek Związku Harcerstwa Polskiego.

Czy BRE Bank posiada moje dane osobowe?

Wyprodukowanie kart członkowskich ZHP następuje za pomocą zgłoszenia zamówienia do banku podając: imię, nazwisko i numer ewidencyjny ZHP. Ten zestaw danych nie podlega ochronie ponieważ, nie pozwala na jednoznaczne zidentyfikowanie osoby.
Po więcej informacji zapraszam na stronę: http://www.zhp.pl/karta/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz